Otsikko kertoo tuntemukseni kehoani kohtaan. Maha on ISO. Tuntuu että se kasvais joka päivä ihan sikana. Muuten mä näytän pieneltä, kai just siks että tän mahan rinnalla mä olen muuten aika pieni :P Hmm...
Mies väittää että jalat on ohentuneet ja pylly on kiinteytynyt... Ja mä taas oletan että se on joko kohtelias (eikai kukaan nyt sanois että ootpas lihonnut...) tai sitten toi maha hämää sitäkin. Oon kyllä syönyt ihan terveellisesti ja ei ole tullut juurikaan mässäiltyä, tai no vähän mutta oikeasti vähän. Mutta en usko että olisin mistään kohtaa pienentynyt kuitenkaan.

Hiki virtaa, täällä ei siis vaihdu jälleen kerran ilma, ja päivä oli yhtä tuskaa kun oltiin miehen kanssa kaupungilla. Lääh...

Nyt tuli sitten uusi vuokrasopimus allekirjoitettavaksi, pitää huomenna palauttaa. Meidänhän piti alunperin käydä toimistolla kirjoittamassa se, mutta näköjään ne sitten lähetti sen kotia. Ruuhkaa varmaan. Ihanaa, nyt voi sitten jo hoitaa kuntoon noi paperiasiat, kelan asumistuen muutos, sähkösopimuksen irtisanominen ja muuttoilmoitus. Mä oon ajoissa liikkeellä. Uutta sähkösopimusta ei tarttekaan sit tehdä koska tohon uuteen kämppään tulee kiinteä sähkömaksu joka on 16e/kk. Laskeskelin tossa että se tekee meille vuodessa melkein parisataa euroa säästöä :O Eli kyllä mulle kelpaa!

Tavaroita ollaan pakattu jo jonkin verran. Ei se kyllä missään näy :P Pari komeroa on tullut tyhjättyä, ja voi itku miten paljon ihan täyttä roskiskamaa meillä onkaan. Miten ollaankaan säästetty kaikkea ihan jonninjoutavaa. Noh, nyt on jo ties kuinka mones iso jätesäkki täyttymässä roskista. Mä en halua sinne uuteen mitään turhaa romua pyörimään vuosikausiksi nurkkiin.

Neuvolassakin olin eilen. Tosin käynti jäi tosi lyhyeksi kun siellä oli sijainen ja se vastaili puhelimeen puolet mun ajasta. Eli mä istuin puolet ajasta käytävällä odottamassa että keltainen valo ovenpielessä sammuu. Meinasin kerrassaan raivostua ja häipyä sieltä, sillä oli kiire. Kello näytti siis jo melkein puolta kolmea ja mun piti vielä ehtiä sitten klo 16.00 sinne monikkovalmennukseen...Ja sitä ennen hakea mies mukaan...

Monikkovalmennus jäi sitten käymättä, ja oli todella ankara ketutus. Nyt olis ollut se synnytyssairaalan esittely ja kaikki.. Itku ja monta ärräpäätä pääsi kun koko päivä meni ihan pilalle. Kamala kiire oli ja sitten huomasin että mun puhelin ei toimi. Se vaan ei toiminut ja sitten mies ei ollutkaan siellä missä piti ja mä ajelin edestakas ja kiroilin. Ja mies luuli että oon unohtanut puhelimen kotiin tai vahingossa kiinni. Onneks sit löydettiin toisemme ja silloin kello oli jo yli neljä. Mä olin niin väsynyt että en sitten kehdannut enää lähteä sinne valmennukseen, mies ei jaksanut koska halusi mennä kotiin syömään ja mullakin oli kova nälkä. Pieleen meni koko päivä siis :( Se synnytyssairaalan esittely olis ollut just kaikkein mielenkiintoisin kerta ja mieskin olis kerrankin tullut mukaan... Noh, onneksi nyt jää sitten vielä se neuvolan synnytysvalmennus mutta käsittääkseni siellä istutaan vaan auditoriossa luennolla, eikä ne kierrätä siellä paikoissa... Huoh...

Joka tapauksessa, neuvolakäynti meni äkkiä ja kaikki hyvin mutta mulle jäi vähän paha maku suuhun siitä sijaisesta. En pitänyt hänen tavastaan puhua mulle. Mä nyt sitten joudun sokerirasitukseen (2h) ja olin ihan että ei siinä mitään että täytyy sit mennä. Mutta mun pitäs ite varata se aika nyt äkkiä kun on jo niin paljon viikkoja. Viikon sisällä pitäis päästä sinne. Ihan kiva kun mua on taas ajoissa informoitu. Enhän mä sille sit mitään voi jos ei saa aikaa. Kamalan säälivästi se mulle selitti sitä että miks tämmösiä tehään jne... Mä olin vähän silleen siinä että joo kyllähän mä nyt nää jutut tiedän.

Painoa oli tullut +369g/vko ja olen vähän ihmeissäni. Toi on aika vähän jos ajatellaan tätä mahankasvutahtia ja pikkuisten painoarvioita... Kai sitä pitäis olla tyytyväinen, ei missään nimessä liikaa ja kaikki kolme voidaan hyvin! Nyt siis rv 27+5. Hemppa oli 128, vähän siis viime kerrasta laskenut mutta ihan ok toi vielä on. Enemmän mua kyllä väsyttää koska mulla oli ne alkuarvo paljon korkeammat, joten toi on mulle aika vähän. Turvotusta ei. Pissanäytteet oli puhtaat ja verenpaine 112/68.

Sykkeet kuului mukavan helposti heti ja potkivat aika paljon just silloin kun kuunneltiin. Kuulu kunnon rutinaa ja maha hytkyi. Terkkari tunnusteli mahan päältä niitä ja sanoi että ne on molemmat raivotarjonnassa edelleen. Miten ne voikin tuntea... Mäkin haluan... Sf-mitta oli peräti 32 cm, ei muuten merkannut sitä tohon korttiin sitten.

Mulla periaatteessa vaihtuis neuvola nyt kun muutetaan mutta kysyin että saanko käydä loppuun asti täällä vanhassa tutussa niin se kuulemma onnistuu. Onneks, eihän sitä montaa kertaa kai ees enää ehdi olla sit muuton jälkeen. Musta tuntuu että neuvola on jättänyt vähän niinkuin äippäpolin harteille mut, toisaalta äippäpoliin mä luotan enemmän kun siellä on vähän erikoistuneempaa sakkia ja perusteelliset tutkimukset :D